Türkiye’deki akıllı telefon fiyatlarına ciddi etki edecek düzenleme iptal edildi

Türkiye’deki akıllı telefon fiyatlarına ciddi etki edecek düzenleme iptal edildi

akıllı telefon ikinci el telefonTürkiye’de geçtiğimiz yıllarda atılan bir adım ile 200 dolar altındaki akıllı telefon modelleri için düzenleme yapılmıştı. 2020 yılında Ticaret Bakanlığının İthalatta Gözetim Uygulamasına İlişkin Tebliğ’i Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe alınmıştı. Bu tebliğle “alıcısı bulunan verici portatif (Cellular) telsiz telefon cihazları” olarak tanımı yapılan eşyanın ithalatında ileriye yönelik yürütülecek gözetim uygulamasına ilişkin usul ve esaslar belirlendi. O zaman alınan karar ile akıllı telefon ithalatında, birim gümrük kıymeti olarak adet başına 200 dolarlık gözetim uygulaması getirilmişti. Gözetim uygulaması, sadece söz konusu kıymetin altında olan eşya için uygulanacak denilmiş, yerli üreticinin korunması amacıyla adet fiyatı 200 doların altında olan telefonlar, yalnızca Ticaret Bakanlığı izniyle ithal edilebilir hale getirilmişti. Bu konuda 28 Mart itibarıyla yeni bir dönem başlayacaktı. Resmî Gazete kapsamında yayımlanan 2020/6 sayılı ithalatta gözetim uygulanmasına ilişkin tebliğde değişiklik yapan tebliğle, daha önce adet başına birim gümrük kıymeti 200 doların altında olan cep telefonları için yürürlükte olan gözetim uygulamasında değer, 350 dolar olarak yeniden […]

Türkiye’deki akıllı telefon fiyatlarına ciddi etki edecek düzenleme iptal edildi yazısı ilk olarak Teknoloji haberleri - LOG üzerinde yayınlandı.


Can TUNÇER
Source Teknoloji haberleri – LOG
Read more Türkiye’deki akıllı telefon fiyatlarına ciddi etki edecek düzenleme iptal edildi
March 29, 2023 at 12:34AM

Yorumlar

Popüler Yayınlar